dissabte, 1 de febrer del 2014

EL NETWORKING.

Hola a tots/es !!

Avui us dedico aquest escrit ja que quan vaig sentir l’explicació d'aquesta paraula, em va fer pensar en vosaltres. Per a mi l’amistat i la família es molt important i sempre TOTS m’heu aportat  les vostres pinzellades. Sou collonuts!!

Primerament, pels qui no coneixeu la paraula NETWORKING, dir-vos que no sou les úniques persones al món que s’ho estant preguntant.  Jo, per exemple, fins fa 1 setmana sols l’havia sentit anomenar (i com a molt) però no sabia que era exactament.

Per començar a reflexionar, comentar-vos que es el  NETWORKING (NET=Xarxa contactes/ WORKING=Treballar). Aquesta paraula que sona tant moderna i la qual esta de moda en el món empresarial i laboral, no fa més que ser una activitat la qual crec hem fet tota la vida. Conèixer gent i fer contactes.  Alguns et diran que sols s’utilitza en el món Professional/d’Empresa, però de fet , crec que es pot lligar també amb la nostra vida privada.

Literalment  si busquem la definició de que es el Networking, ens diu que consisteix en l’establiment d’una xarxa  professional de contactes que permetin donar-nos a conèixer i també donar a conèixer el nostre negoci (en el cas que en tinguem). A més, mitjançant l’escolta i l’aprenentatge amb els demès, al final poder trobar possibles col·laboradors , socis o inversors. També ens diuen que el seu objectiu es establir  l’ intercanvi,  i que aquest faci que   comparteixin  interessos professionals comuns.

NETWORKING
Un cop heu llegit i entès aquesta definició, la meva pregunta es: No heu començat a establir una comparativa entre la paraula Networking amb el que heu anant vivint fins ara a la vostra vida??.....

Personalment, quan he llegit aquesta explicació, m’ha vingut al cap el següent: Durant al llarg de la meva vida, m’he dedicat a establir una xarxa d’amics i coneguts (per tant us he conegut a vosaltres), no tant per que em compreu res material,  sinó que ho podríem lligar amb el fet  que vulgueu compartir amb mi els vostres coneixements i vivències .  A més,  no es veritat que amb tots vosaltres hem compartit activitats i informació durant anys?? Desprès de passar hores junts escoltant i aprenent, no es veritat que hem compartit interessos comuns??... Així doncs, podríem  dir que fem Networking sempre i no sols en el mon professional???  Aquest contactes "profesionals" no  els podríem dir AMICS??

Jo personalment crec que podríem dir que viure es com muntar una empresa. Us ho heu plantejat mai?? Els que sou pares crec que encara ho entendreu millor. Us poso els exemples que  jo he tret per  tal d’arribar aquesta conclusió.
  1. -          Amb el Naixement:  Es  com constituir una empresa.
  2. -          La mare/pare et diuen que et mengis la verdura: Departament de ventes i marketing.
  3. -          Educació a l’escola/cursos:  Departament de producció. I departament de I+D.
  4. -          Sociabilitat, conèixer gent:  Departament comercial.
  5. -          Treballar i guanyar diners: Departament de tresoreria/administratiu.
  6. -          Fer amistats,casar-te, ajuntar-te: Obrir la teva empresa a la Borsa.
  7. -          Enganys, Enfadaments amb amics, familiars i parelles: Departament post-venta i reclamacions.
  8. -          Tenir fills i educar-los: Muntar filials de la teva empresa pel mon.
  9. -          Fer-se vell i jubilar-se:  Surten els joves competidors que fan davallar els ingressos.
  10. -    Morir: Liquidar l’empresa mare i deixar que la filial s’uneixi amb una altra per que segueixi  en funcionament.

Per tant, aquest “Networking” jo també crec que els podríem anomenar  “ Netlivings (living =“viure”)  quan parlem de nosaltres i de la nostra vida, no?

 Segurament que NETLIVING ja existeix, no crec que m’hagi inventat res, però crec que es bo reflexionar amb els nostres “Netlivings” més sovint, tal i com si ara muntéssim una empresa, on de segur que hi posaríem tots els nostres 5 sentits i voldríem tindre els nostres CONTACTES sempre fidels i cuidats cada dia.

 I amb els nostres amics, parents, companys, ho fem??

Així doncs, a seguir fent i cuidant Netlivings !!!   Una abraçada per a tots.

2 comentaris:

  1. Molt però que molt bo, si amb una setmana n'ha sortit això no vull ni pensar que en sortirà quan acabis el curs.
    Endavant i espero networkejar molt temps fins que algú ens agafi el relleu !!!

    ResponElimina
  2. És molt bona aquesta reflexió, dóna que pensar...
    A la vegada ha estat divertidíssima la comparació Networking amb la vida. Mai m'ho havia mirat des d'aquesta perspectiva.
    Felicitats pel blog

    ResponElimina

Deixeu el vostre comentari: